Hyvät nykyiset ja entiset pelaajat
Lyhyesti
- Valtioroolipeli muuttaa osoitteeseen https://valtioroolipeli.boards.net/
- Tätä Sitoutumattoman aikaisemmin perustamaa munfoorumi.comin foorumia ei oteta käyttöön
- Uudella alustalla voi aloittaa keskustelun heti
- Uusi peli alkaa, kunhan sen sisällöstä päästään selvyteen
- Kaikenlainen osallistuminen uuden pelin kehittämiseen on tervetullutta
Pahoittelen pientä säätämistä, joka liittyi tähän sivuaskeleeseen. Siitä enemmän seuraavaksi.
Kuten foorumilla vierailleet olette varmaan huomanneet, Valtioroolipelin alusta on muuttunut zetaboardista Tapatalk-foorumiksi. Zetaboard tuli jonkin aikaa sitten tapatalkin ostamaksi ja tämän seurauksena kaikki zetaboardin ja invisionfreen vanhat foorumit on muutettu tapatalk-ryhmiksi. Muutaman kuukauden löysässä hirressä roikkumisen seurauksena näyttää nyt siltä, että tapatalkisaatio onnistui sekä aika hyvin tappamaan edellisen pelikierroksen, että ylläpidon motivaation ylläpitää foorumia tällä alustalla.
Muutoksen seurauksena suuri osa foorumin ominaisuuksista on siirtynyt tapatalkin maksumuurin taakse. Merkittävimpänä foorumin ulkoasun muokkaus, sekä oman domainin käyttö. Valtioroolipeli pyörii varsin pienen porukan ylläpitämänä (viimeisimpien pelien vetäjinä Sitoutumaton ja ViFi, kun taas itse olen pääasiassa osa-aikaeläkkeellä pelin pyörittämisestä), eikä meillä siksi ole periaatteen takia halua tai kykyäkään maksaa ennen ilmaisista foorumin ominaisuuksista.
Vaihtoehtoisia foorumialustoja on tutkittu enemmän tai vähemmän aktiivisesti kesäkuusta asti, jolloin Sitoutumaton teki munfoorumi.comin kautta testifoormin, johon osa jo ehti siirtyäkin. Munfoorumi olisi tuonut osan foormin ominaisuuksista takaisin, mutta totesin itse ja sitten totesivatkin muutkin kyseisen alustan vähän turhan turhan paljon säätöä vaativaksi. Siksi tein eilen testimielessä uuden foorumin Proboardsille, joka tarjoaa huomattavasti laajemmat ja paremmat työkalut foorumin ylläpitoon. Proboards vaatii oman domainin käyttöön pienen vuosittaisen lunnasrahan (13,99$/vuosi) mutta tämä on jo huomattavasti järkevämmällä tasolla verrattuna tapatalkkiin ja tuo huomattavasti paremmat ylläpitotyökalut verrattuna munfoorumiin.
Tapatalk palautti tämän alustan omistajaoikeudet muunnoksen yhteydessä minulle. Kuten invisionfreen alusta, tämäkin vanha foorumi pidetään edelleen arkistona.
Suosittelen pelaajille ottamaan tapatalk-foorumilta talteen kaiken materiaalin, jonka koette säilyttämisen arvoiseksi. Alustan ollessa palveluntarjoajan omistama, minä tai muutkaan ylläpitäjät eivät voi luvata sen säilymistä loputtomiin.
-Tzaari